Body & Beats

Welkom bij Body & Beats, het leukste en gezelligste Lifestyle Fitnesscentrum van Tegelen en omgeving.

Openingstijden
Ma t/m Do: 08:30 - 22:00
Vrij: 08:30 - 21:00
Za & Zo: 09:00 - 13:00

077-7600606

ERKENKAMP 9, 5931BR, TEGELEN

Volg ons ook op Facebook
Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies
Top
 

Veel gestelde vragen

Heb jij nog een vraag voor ons?

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo. I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

1. Hoe vaak moet ik trainen om resultaat te zien?

Hoe vaker je traint, hoe meer resultaat je boekt. Het klinkt simpel en dat is het ook, áls je inderdaad op regelmatige basis sport. Als je 2 á 3 keer per week naar de sportschool gaat, boek je resultaat. Van onregelmatig sporten krijg je zelfs eerder last van spierpijn en vermoeidheid. Hierdoor raakt je natuurlijk je motivatie kwijt en geef je het eerder op.

2. Welke beginnersfouten kan ik maken in de sportschool?

De meeste mensen weten niet hoe ze het beschikbare materiaal moet gebruiken. Hierdoor ga je oefeningen doen waardoor je eerder schade aanricht dan dat je er profijt bij hebt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van te zware gewichten of een te zware trapkracht op een hometrainer. Vraag dus vooral advies aan een aanwezige instructeur of coach! Een ander onderdeel van je work out is de warming up: deze is essentieel en wordt vaak onderschat of zelfs overgeslagen. Natuurlijk is het drinken van water ook een absolute must.

3. Wat moet ik doen als ik geen ochtendmens ben maar na een werkdag te moe ben om te sporten?

Natuurlijk moet je in het begin echt even proberen vol te houden, maar na een tijdje merk je dat je minder moe bent omdat je vaker sport. Als je een keer spierpijn hebt of stijfheid voelt, is het juist belangrijk dat je doorzet in plaats van afhaakt. Tijdens lichamelijke inspanning maakt je lichaam endorfine aan, wat een positief gevoel geeft. Wie vaker sport voelt zich beter en slaapt ook een stuk beter!

4. Welke beginnersfouten kan ik maken in de sportschool?

De meeste mensen weten niet hoe ze het beschikbare materiaal moet gebruiken. Hierdoor ga je oefeningen doen waardoor je eerder schade aanricht dan dat je er profijt bij hebt. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van te zware gewichten of een te zware trapkracht op een hometrainer. Vraag dus vooral advies aan een aanwezige instructeur of coach! Een ander onderdeel van je work out is de warming up: deze is essentieel en wordt vaak onderschat of zelfs overgeslagen. Natuurlijk is het drinken van water ook een absolute must.

5. Hoe vaak moet ik trainen om resultaat te zien?

Hoe vaker je traint, hoe meer resultaat je boekt. Het klinkt simpel en dat is het ook, áls je inderdaad op regelmatige basis sport. Als je 2 á 3 keer per week naar de sportschool gaat, boek je resultaat. Van onregelmatig sporten krijg je zelfs eerder last van spierpijn en vermoeidheid. Hierdoor raakt je natuurlijk je motivatie kwijt en geef je het eerder op.

6. Wat moet ik doen als ik geen ochtendmens ben maar na een werkdag te moe ben om te sporten?

Natuurlijk moet je in het begin echt even proberen vol te houden, maar na een tijdje merk je dat je minder moe bent omdat je vaker sport. Als je een keer spierpijn hebt of stijfheid voelt, is het juist belangrijk dat je doorzet in plaats van afhaakt. Tijdens lichamelijke inspanning maakt je lichaam endorfine aan, wat een positief gevoel geeft. Wie vaker sport voelt zich beter en slaapt ook een stuk beter!

7. Welke buikspieroefeningen moet ik doen voor een strakke buik?

Door je hele lichaam te trainen -en vooral de grote spiergroepen- neemt de hoeveelheid buikvet af. Maar je buikspieren zijn te klein om op zichzelf voor een platte buik te zorgen, dit gaat dus niet lukken door enkel sit ups te doen. Je buikspieren zijn wel van groot belang voor een stabiele lichaamshouding en bij het voorkomen van rugproblemen.

8. Hoe vaak moet ik trainen om resultaat te zien?

Hoe vaker je traint, hoe meer resultaat je boekt. Het klinkt simpel en dat is het ook, áls je inderdaad op regelmatige basis sport. Als je 2 á 3 keer per week naar de sportschool gaat, boek je resultaat. Van onregelmatig sporten krijg je zelfs eerder last van spierpijn en vermoeidheid. Hierdoor raakt je natuurlijk je motivatie kwijt en geef je het eerder op.

9. Welke buikspieroefeningen moet ik doen voor een strakke buik?

Door je hele lichaam te trainen -en vooral de grote spiergroepen- neemt de hoeveelheid buikvet af. Maar je buikspieren zijn te klein om op zichzelf voor een platte buik te zorgen, dit gaat dus niet lukken door enkel sit ups te doen. Je buikspieren zijn wel van groot belang voor een stabiele lichaamshouding en bij het voorkomen van rugproblemen.